Niektorým blogerom prináša blogovanie nemalé peniaze. Zaujímavé je, že mnohí, ktorí blogovaním zbohatli, nezakladali blog s vidinou zisku (aspoň to tvrdia). Motiváciou bolo prinášať zaujímavý alebo prínosný obsah z oblastí, ktoré ich bavia. O akých témach sa píše na najlepšie zarábajúcich blogoch sveta? Kto ich založil a koľko teraz vďaka tomu zarába?

Michael Arrington

1024px-Michael_Arrington_(1)

Arrington je zakladateľ blogu o technologických novinkách a start-upoch, TechCrunch, a je najbohatším blogerom sveta. Jeho mesačný príjem dosahuje 500 – 800-tisíc USD. Samozrejme, už to nie je len o blogovaní, ale získané prostriedky ďalej investuje a to predovšetkým do start-upov.

Blog založil keď mal 35 rokov a za sebou skúsenosti na viacerých pozíciach a s vlastnými startu-upmi. Vášeň k podnikaniu a start-upom ho neopúšťala a v čase, keď nastal rozmach sietí ako Flicker alebo Bloglines typických pre Web 2.0, pustil sa aj on do blogovania. Jeho zámerom bolo informovať o technologických novinách a spájať ľudí, ktorí za nimi stoja. Onedlho sa stal TechCrunch najpopulárnejším blogom pre technologických nadšencov a každý start-up sa hnal za tým, aby sa o ňom Arrington zmienil na blogu. 

Chiara Ferragni

chiara

Ferragni je zakladateľka blogu The Blonde Salad, kde píše hlavne o móde, cestovaní a životnom štýle. Založila ho počas štúdia práva v Taliansku v roku 2009 a fotky, ktoré tvoria značnú časť obsahu začali získavať množstvo zdieľaní cez sociálne siete. Dnes vďaka tomu spolupracuje s mnohými značkami a jej príjem dosahuje okolo 600-tisíc USD mesačne.

Pete Cashmore

Pete_Cashmore_2011_2

Škót Pete Cashmore založil v roku 2005 blog Mashable. Mal vtedy iba 19 rokov a jeho blog dnes patrí k tým najpopulárnejším o technológiách, biznise a lifestyle. Jeho príjem je okolo 600-tisíc USD mesačne, čo z neho robí jedného z najbohatších a zároveň najmladších úspešných blogerov sveta.

Keď ho zakladal, stanovil si cieľ, že jeho články budú zamerané na sociálne médiá. Za založením nebola vidina zisku. Nevedel, či vôbec bude téma sociálnych médií ľudí zaujímať. No prvý zisk prišiel už onedlho a hlavným heslom článkov, ktoré sú na Mashable publikované, je užitočnosť pre čitateľov.

Ma­rio La­van­de­ria

The-Perez-Hilton-Presents-001

Lavanderia je známejší pod menom Perez Hilton. V roku 2005 založil PerezHilton venovaný životu celebrít a škandálom. Predtým, ako sa pustil do písania, pôsobil ako herec a jeho snom bolo patriť medzi známych a populárnych ľudí, čo sa mu práve vďaka blogu podarilo. Doteraz stále publikuje články aj vo vlastnej sekcii. Jeho mesačný príjem je okolo 400-tisíc USD.

Tri zásady úspešného blogu

Z mnohých najlepšie zarábajúcich blogov sú už skôr online magazíny. Podstatné ale je, že na ich začiatku za nimi stáli vtedy obyčajní blogeri. Z čítaní o ich živote mi vyplynuli tieto tri zásady úspešného blogu:

  1. Píš o tom, čo ťa najviac baví
  2. Píš bez vidiny zisku
  3. Píš o témach, ktoré sú zaujímavé alebo užitočné (a vychádzaj zo seba)
O čom by si chcel blogovať ty? Šlo by o podobné témy?